پایان ۲ سال فرصت خدمتگزاری/ افتتاح و آغاز ساخت ۹۸۷ طرح در هفته دولت 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال خدمت دولت سیزدهم، تمرکز بر تکمیل طرح‌های ناتمام و بهره بردای از آن‌ها بوده است.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در دولت فعلی اولویت اصلی اتمام طرح‌های نیمه تمام و بهره برداری از آنان است.

او افزود: در هفته دولت امسال که امروز در اولین روز آن هستیم  ۹۸۷ طرح در استان به بهره برداری رسیده و یا آغاز عملیات ساخت آن‌ها شروع می‌شود.

عباس زاده بیان کرد: ۹۳۳ طرح افتتاحی و ۵۴ طرح کلنگ زنی است که به طور کلی بیش از ۸۷ هزار میلیارد تومان برای کل این طرح‌ها هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: عمده طرح‌های کلنگ زنی در بخش اقتصادی  و تولیدی است که در نهایت به اشتغال ختم می‌شود.

جمعیت، شاخص اصلی بهره مندی از خدمات 

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: در کشور شاخص اصلی بهره مندی از خدمات و اعتبارات، جمعیت است یعنی به طور مثال اگر در یک استان در سه نقطه نیاز به بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی وجود داشته باشد، اولویت با نقطه‌ای است که جمعیت بیشتری دارد تا افراد بیشتری از این خدمت بهره‌مند شوند.

او افزود: این شاخص‌ها به طور دقیق و بر اساس ساز و کار علمی تعیین می‌شود و باور اینکه خدمات در نقاط خاص متمرکز می‌شوند یک باور غلط است.

عباس زاده بیان کرد: استان ما از لحاظ جمعیت ۹ دهم درصد جمعیت کشور را دارد، اما در تلفیق سه شاخصه‌ جمعیت بهره‌مند به اضافه‌ تعداد طرح‌ها و اعتبار صرف شده برای این طرح ها، رتبه‌ی سوم کشور را دارد که نشان دهنده توجه دولت به مناطق کم برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: در طرح ها، درصد و میزان سهم بری هر شهرستان محاسبه می‌شود و طبق آن سهم بری اعتباری به تصویب می‌رسد و هیچ کوتاهی و تبعیضی در مورد شهرستان‌ها وجود ندارد.

خراسان جنوبی در جایگاه اول واگذاری اراضی در طرح نهضت ملی مسکن/ تحویل هزار واحد مسکن در بیرجند تا دهه فجر

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در بحث واگذاری اراضی در طرح نهضت ملی مسکن، استان رتبه اول در کشور را به خود اختصاص داده و در واگذاری زمین ویلایی در ۳۰ شهرستان استان هیچ مشکلی نداریم.

او افزود: در بیرجند به دلیل کمبود زمین و زیاد بودن تفاضا، هر قطعه زمین به دو خانواده تحویل داده می‌شود و هم اکنون دو هزار و ۷۲ قطعه زمین در سایت زعفرانیه بیرجند تحویل متقاضیان شده و مراحل ساخت آن آغاز شده است.


بیشتر بخوانید


عباس زاده بیان کرد: تا دهه فجر هزار واحد از این تعداد، پایان کار خود را می‌گیرند و کار ساخت این مسکن‌ها به پیمانکاران انبوه ساز در استان واگذار شده است و قرارداد به صورت ساخت تا مرحله دریافت پایان کار از شهرداری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: طرح ساخت نهضت ملی مسکن در سایت زعفرانیه بیرجند به صورت صنعتی سازی و فنی در حال انجام است و به عنوان یک نمونه کار موفق در سطح کشور معرفی شده است.

او عنوان کرد: افراد در بیرجند می‌بایست آورده اولیه به علاوه مبلغ وام و درصد دستمزد پیمانکار طرح را برای ساخت تا مرحله نهایی کار پرداخت کنند و اگر فردی در پرداخت سهم خود کوتاهی کند باعث تأخیر در ساخت و ایجاد مشکل برای دیگر افراد شرکت کننده در این طرح می‌شود.

 عباس زاده اظهار کرد: وام نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان است که اقساط آن بعد از پایان کار شروع می‌شود و تا ۵ سال اول مبلغ هر قسط نباید از ۴۰ درصد حقوق قانون کار بیشتر باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: در دیگر شهرستان‌های استان زمین‌ها به صورت ویلایی به متقاضیان واگذار شده و افراد تا دو سال فرصت دارند فرآیند ساخت را آغاز و بنا بر توان خود و دریافت وام، ساخت مسکن خود را ادامه دهند.

او بیان کرد: البته اگر فردی در بیرجند امکان مشارکت در ساخت به صورت پیمانکاری را نداشت می‌تواند در خوسف زمین ویلایی دریافت کند و بر اساس توان خود مراحل ساخت زمین را آغاز کند.

طعم شیرین خانه دار شدن، سهم خانواده‌های کم برخوردار 

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: پارسال در سطح کشور طرحی با همکاری بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی کلید خورد که در آن برای ۲۰ هزار خانواده نیازمند در کشور که تحت پوشش هیچ کدام از نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد و بهزیستی نیستند و توان پرداخت اقساط وام را ندارند خانه‌هایی به صورت رایگان ساخته شود.

او افزود: سهمیه استان در این طرح با رایزنی‌های صورت گرفته، هزار و دویست واحد شد که کار ساخت بیش از هزار واحد با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان بلاعوض و کمک‌های مختلف از سمت ارگان‌های دیگر از جمله اهدای میلگرد رایگان، سیمان رایگان، کمک بلاعوض و دیگر موارد این چنینی در استان شروع شده است و پیش بینی می‌شود ساخت این واحد‌ها تا پایان سال به اتمام برسد.

عباس زاده عنوان کرد: در تلاشیم تا بتوانیم سهمیه‌های دیگری برای استان گرفته و با همکاری دیگر مراکز برای الباقی افرادی که در این طرح شناسایی شده اند کار ساخت مسکن را شروع کنیم.

برچسب ها: هفته دولت ، کلنگ زنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.